آ
-
آداب مهمانی
بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]
ا
-
اخلاق مداری
مؤلفههای توسعۀ فردی و رشد معنوی انسان در کلام الملوک باباجان قزوینی بر اساس نظریات وین دایر [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 237-269]
-
ادبیات تطبیقی
پساملیگرایی و ادبیات تطبیقی چشماندازهای جدید در پژوهشهای بینافرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
-
ادبیات کلاسیک حماسی
نگاهی به ویژگیهای مناسب فرامرزنامه برای اقتباس بازی رایانه ای [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 28-53]
-
ادبیات کلاسیک هند
جلوههای انواع هویّت در پنجاتنتره [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 123-147]
-
ادبیات مهاجرت
پساملیگرایی و ادبیات تطبیقی چشماندازهای جدید در پژوهشهای بینافرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
-
افسانههای نامادری ایرانی و غیرایرانی
تأثیرجلوههای کهنالگوهای یونگی بر تفکر کودک با نگاهی به افسانههای نامادری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 175-205]
-
اقتباس
نگاهی به ویژگیهای مناسب فرامرزنامه برای اقتباس بازی رایانه ای [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 28-53]
-
الیف شافاک
مطالعه تصویر شناسی در رمان ناپاکزاده استانبول اثر الیف شافاک [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 270-284]
-
امر غریب
تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]
-
امیری فیروزکوهی
بازنمایی و سببشناسیِ افسردگی عمده بر مبنای DSM-5 در گزیدهای از غزلیات امیری فیروزکوهی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 101-114]
ب
-
باباجان قزوینی
مؤلفههای توسعۀ فردی و رشد معنوی انسان در کلام الملوک باباجان قزوینی بر اساس نظریات وین دایر [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 237-269]
-
بازی رایانهای
نگاهی به ویژگیهای مناسب فرامرزنامه برای اقتباس بازی رایانه ای [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 28-53]
-
بافت فرهنگی
از ماهیت به روش؛ ویژگیها و ضرورتهای مطالعات تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 81-100]
-
برة گمشدة راعی
نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]
-
بینوایان
زمینههای فکری-اجتماعی رمانتیسم در فرانسه و ایران بر مبنای روایت «بینوایان» و «تهران مخوف» [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 139-158]
پ
-
پاندیت ویشنو شرمه
جلوههای انواع هویّت در پنجاتنتره [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 123-147]
-
پاییز فصل آخر سال است
تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
-
پساملیگرایی
پساملیگرایی و ادبیات تطبیقی چشماندازهای جدید در پژوهشهای بینافرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
-
پنجاتنتره
جلوههای انواع هویّت در پنجاتنتره [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 123-147]
ت
-
تحلیل انتقادی گفتمان
تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
-
تحلیل تصویر
ترجمة بیننشانهای داستان کلیله و دمنه در نسخه لاتین [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 159-170]
-
تحلیل مفهومی
پساملیگرایی و ادبیات تطبیقی چشماندازهای جدید در پژوهشهای بینافرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
-
ترجمه بیننشانهای
ترجمة بیننشانهای داستان کلیله و دمنه در نسخه لاتین [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 159-170]
-
ترجمه لاتین کلیله و دمنه
ترجمة بیننشانهای داستان کلیله و دمنه در نسخه لاتین [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 159-170]
-
ترجمه و تعلیقات
تأثیر جهانی شدن بر نقش و کارکرد آثار اندیشمند علوم انسانی ـ اجتماعی ایران، رضا سیّدحسینی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 9-27]
-
ترس و وحشت
بازتاب مکتب گوتیک و گروتسک در رمان خفاش شب سیامک گلشیری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 206-236]
-
تصویرشناسی
مطالعه تصویر شناسی در رمان ناپاکزاده استانبول اثر الیف شافاک [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 270-284]
-
تفکر کودک
تأثیرجلوههای کهنالگوهای یونگی بر تفکر کودک با نگاهی به افسانههای نامادری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 175-205]
-
تهران مخوف
زمینههای فکری-اجتماعی رمانتیسم در فرانسه و ایران بر مبنای روایت «بینوایان» و «تهران مخوف» [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 139-158]
-
توسعه فردی
مؤلفههای توسعۀ فردی و رشد معنوی انسان در کلام الملوک باباجان قزوینی بر اساس نظریات وین دایر [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 237-269]
ج
-
جهانیشدن
تأثیر جهانی شدن بر نقش و کارکرد آثار اندیشمند علوم انسانی ـ اجتماعی ایران، رضا سیّدحسینی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 9-27]
-
جهانیشدن
پساملیگرایی و ادبیات تطبیقی چشماندازهای جدید در پژوهشهای بینافرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
ح
-
حرامزادۀ استانبول
مطالعه تصویر شناسی در رمان ناپاکزاده استانبول اثر الیف شافاک [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 270-284]
-
حریری
بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]
-
حزین لاهیجی
دانش طبی در دیوان حزین لاهیجی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 115-138]
-
حمیدی
بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]
خ
-
خفاش شب
بازتاب مکتب گوتیک و گروتسک در رمان خفاش شب سیامک گلشیری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 206-236]
-
خلق افسرده
بازنمایی و سببشناسیِ افسردگی عمده بر مبنای DSM-5 در گزیدهای از غزلیات امیری فیروزکوهی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 101-114]
-
خودانگاره
مطالعه تصویر شناسی در رمان ناپاکزاده استانبول اثر الیف شافاک [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 270-284]
د
-
دانش اجتماعی
دانش طبی در دیوان حزین لاهیجی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 115-138]
-
درام
نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]
-
دژ هوشربا
بررسی نقضهای گفتاری و تأثیرات آنها در داستان «دژ هوشربا» از منظر گرایس [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 63-79]
-
دگرانگاره
مطالعه تصویر شناسی در رمان ناپاکزاده استانبول اثر الیف شافاک [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 270-284]
-
دلددا
نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]
ر
-
رشد معنوی
مؤلفههای توسعۀ فردی و رشد معنوی انسان در کلام الملوک باباجان قزوینی بر اساس نظریات وین دایر [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 237-269]
-
رضا سیّدحسینی
تأثیر جهانی شدن بر نقش و کارکرد آثار اندیشمند علوم انسانی ـ اجتماعی ایران، رضا سیّدحسینی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 9-27]
-
رمانتیسم
زمینههای فکری-اجتماعی رمانتیسم در فرانسه و ایران بر مبنای روایت «بینوایان» و «تهران مخوف» [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 139-158]
-
روابط بینافرهنگی
پساملیگرایی و ادبیات تطبیقی چشماندازهای جدید در پژوهشهای بینافرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
-
روانشناسی
بازنمایی و سببشناسیِ افسردگی عمده بر مبنای DSM-5 در گزیدهای از غزلیات امیری فیروزکوهی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 101-114]
-
روایت
بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]
-
روایت لیلا
تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
-
روششناسی
از ماهیت به روش؛ ویژگیها و ضرورتهای مطالعات تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 81-100]
ز
-
زویا پیرزاد
واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستانهای کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
ژ
-
ژاک لکان
تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]
-
ژنت
بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]
س
-
ساختار اجتماعی
زمینههای فکری-اجتماعی رمانتیسم در فرانسه و ایران بر مبنای روایت «بینوایان» و «تهران مخوف» [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 139-158]
-
سکتۀ قبلی
تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]
-
سیامک گلشیری
بازتاب مکتب گوتیک و گروتسک در رمان خفاش شب سیامک گلشیری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 206-236]
ش
-
شعر اجتماعی شاملو
«نقد فلسفی شعرهای اجتماعی احمد شاملو بر اساس عقلانیت ارتباطی یورگن هابرماس» [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 285-306]
-
شعر فارسی
دانش طبی در دیوان حزین لاهیجی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 115-138]
ط
-
طب
دانش طبی در دیوان حزین لاهیجی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 115-138]
ع
-
عقلانیت ارتباطی هابرماس
«نقد فلسفی شعرهای اجتماعی احمد شاملو بر اساس عقلانیت ارتباطی یورگن هابرماس» [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 285-306]
-
علوم انسانی ـ اجتماعی
تأثیر جهانی شدن بر نقش و کارکرد آثار اندیشمند علوم انسانی ـ اجتماعی ایران، رضا سیّدحسینی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 9-27]
-
عملکرد فکری اندیشمندان
تأثیر جهانی شدن بر نقش و کارکرد آثار اندیشمند علوم انسانی ـ اجتماعی ایران، رضا سیّدحسینی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 9-27]
غ
-
غم
بازنمایی و سببشناسیِ افسردگی عمده بر مبنای DSM-5 در گزیدهای از غزلیات امیری فیروزکوهی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 101-114]
ف
-
فرامرزنامه
نگاهی به ویژگیهای مناسب فرامرزنامه برای اقتباس بازی رایانه ای [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 28-53]
-
فرکلاف
تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
-
فسردگی
بازنمایی و سببشناسیِ افسردگی عمده بر مبنای DSM-5 در گزیدهای از غزلیات امیری فیروزکوهی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 101-114]
-
فقدان
تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]
ق
-
قواعد مکالمۀ گرایس
بررسی نقضهای گفتاری و تأثیرات آنها در داستان «دژ هوشربا» از منظر گرایس [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 63-79]
ک
-
کلیله و دمنه
ترجمة بیننشانهای داستان کلیله و دمنه در نسخه لاتین [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 159-170]
-
کلیله و دمنه
بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]
-
کمدی
تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]
-
کنش متقابل
واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستانهای کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
-
کهنالگو
تأثیرجلوههای کهنالگوهای یونگی بر تفکر کودک با نگاهی به افسانههای نامادری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 175-205]
گ
-
گروتسک
بازتاب مکتب گوتیک و گروتسک در رمان خفاش شب سیامک گلشیری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 206-236]
-
گفتگو
بررسی نقضهای گفتاری و تأثیرات آنها در داستان «دژ هوشربا» از منظر گرایس [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 63-79]
-
گفتمان
از ماهیت به روش؛ ویژگیها و ضرورتهای مطالعات تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 81-100]
-
گفتوگوی دراماتیک
نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]
-
گلشیری
نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]
-
گوتیک
بازتاب مکتب گوتیک و گروتسک در رمان خفاش شب سیامک گلشیری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 206-236]
ل
-
لحن
بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]
م
-
مازلو
واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستانهای کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
-
مثل همۀ عصرها
واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستانهای کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
-
مثنوی معنوی
بررسی نقضهای گفتاری و تأثیرات آنها در داستان «دژ هوشربا» از منظر گرایس [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 63-79]
-
محمد سهرابی
تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]
-
مطالعات تطبیقی
از ماهیت به روش؛ ویژگیها و ضرورتهای مطالعات تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 81-100]
-
مطالعات میانرشتهای
جلوههای انواع هویّت در پنجاتنتره [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 123-147]
-
مطالعات میانرشتهای
«نقد فلسفی شعرهای اجتماعی احمد شاملو بر اساس عقلانیت ارتباطی یورگن هابرماس» [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 285-306]
-
مطالعه تطبیقی
ترجمة بیننشانهای داستان کلیله و دمنه در نسخه لاتین [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 159-170]
-
مقامات
بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]
-
مناسبات قدرت
تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
-
مهمان
بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]
-
میانرشتهای
از ماهیت به روش؛ ویژگیها و ضرورتهای مطالعات تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 81-100]
-
میزبان
بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]
ن
-
نسیم مرعشی
تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
-
نظریۀ انتخاب
واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستانهای کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
-
نفثهالمصدور
بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]
-
نقد فلسفی
«نقد فلسفی شعرهای اجتماعی احمد شاملو بر اساس عقلانیت ارتباطی یورگن هابرماس» [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 285-306]
و
-
وجه
بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]
-
وسوسه
نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]
-
ویلیام گلاسر
واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستانهای کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
-
وین دایر
مؤلفههای توسعۀ فردی و رشد معنوی انسان در کلام الملوک باباجان قزوینی بر اساس نظریات وین دایر [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 237-269]
ه
-
هرم نیاز
واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستانهای کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
-
هویّت
جلوههای انواع هویّت در پنجاتنتره [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 123-147]
-
هویت فرهنگی
پساملیگرایی و ادبیات تطبیقی چشماندازهای جدید در پژوهشهای بینافرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
-
هویتهای چندگانه
پساملیگرایی و ادبیات تطبیقی چشماندازهای جدید در پژوهشهای بینافرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
ی
-
یونگ
تأثیرجلوههای کهنالگوهای یونگی بر تفکر کودک با نگاهی به افسانههای نامادری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 175-205]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد