نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آداب مهمانی بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]

ا

  • اخلاق مداری مؤلفه‌های توسعۀ فردی و رشد معنوی انسان در کلام الملوک باباجان قزوینی بر اساس نظریات وین دایر [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 237-269]
  • ادبیات تطبیقی پساملی‌گرایی و ادبیات تطبیقی چشم‌اندازهای جدید در پژوهش‌های بینا‌فرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
  • ادبیات کلاسیک حماسی نگاهی به ویژگی‎های مناسب فرامرزنامه برای اقتباس بازی رایانه‏ ای [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 28-53]
  • ادبیات کلاسیک هند جلوه‌های انواع هویّت در پنجاتنتره [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 123-147]
  • ادبیات مهاجرت پساملی‌گرایی و ادبیات تطبیقی چشم‌اندازهای جدید در پژوهش‌های بینا‌فرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
  • افسانه‌های نامادری ایرانی و غیرایرانی تأثیرجلوه‌های کهن‌الگوهای یونگی بر تفکر کودک با نگاهی به افسانه‌های نامادری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 175-205]
  • اقتباس نگاهی به ویژگی‎های مناسب فرامرزنامه برای اقتباس بازی رایانه‏ ای [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 28-53]
  • الیف شافاک مطالعه تصویر شناسی در رمان ناپاکزاده استانبول اثر الیف شافاک [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 270-284]
  • امر غریب تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]
  • امیری فیروزکوهی بازنمایی و سبب‌شناسیِ افسردگی عمده بر مبنای DSM-5 در گزیده‌ای از غزلیات امیری فیروزکوهی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 101-114]

ب

  • باباجان قزوینی مؤلفه‌های توسعۀ فردی و رشد معنوی انسان در کلام الملوک باباجان قزوینی بر اساس نظریات وین دایر [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 237-269]
  • بازی‌ ‌رایانه‌ای نگاهی به ویژگی‎های مناسب فرامرزنامه برای اقتباس بازی رایانه‏ ای [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 28-53]
  • بافت فرهنگی از ماهیت به روش؛ ویژگی‌ها و ضرورت‌های مطالعات تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 81-100]
  • برة گمشدة راعی نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]
  • بینوایان زمینه‌های فکری-اجتماعی رمانتیسم در فرانسه و ایران بر مبنای روایت «بینوایان» و «تهران مخوف» [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 139-158]

پ

  • پاندیت ویشنو شرمه جلوه‌های انواع هویّت در پنجاتنتره [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 123-147]
  • پاییز فصل آخر سال است تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
  • پساملی‌گرایی پساملی‌گرایی و ادبیات تطبیقی چشم‌اندازهای جدید در پژوهش‌های بینا‌فرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
  • پنجاتنتره جلوه‌های انواع هویّت در پنجاتنتره [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 123-147]

ت

  • تحلیل انتقادی گفتمان تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
  • تحلیل تصویر ترجمة بین‌نشانه‌ای داستان کلیله و دمنه در نسخه لاتین [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 159-170]
  • تحلیل مفهومی پساملی‌گرایی و ادبیات تطبیقی چشم‌اندازهای جدید در پژوهش‌های بینا‌فرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
  • ترجمه بین‌نشانه‌ای ترجمة بین‌نشانه‌ای داستان کلیله و دمنه در نسخه لاتین [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 159-170]
  • ترجمه لاتین کلیله و دمنه ترجمة بین‌نشانه‌ای داستان کلیله و دمنه در نسخه لاتین [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 159-170]
  • ترجمه و تعلیقات تأثیر جهانی شدن بر نقش و کارکرد آثار اندیشمند علوم انسانی ـ اجتماعی ایران، رضا سیّدحسینی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 9-27]
  • ترس و وحشت بازتاب مکتب گوتیک و گروتسک در رمان خفاش شب سیامک گلشیری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 206-236]
  • تصویر‌شناسی مطالعه تصویر شناسی در رمان ناپاکزاده استانبول اثر الیف شافاک [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 270-284]
  • تفکر کودک تأثیرجلوه‌های کهن‌الگوهای یونگی بر تفکر کودک با نگاهی به افسانه‌های نامادری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 175-205]
  • تهران مخوف زمینه‌های فکری-اجتماعی رمانتیسم در فرانسه و ایران بر مبنای روایت «بینوایان» و «تهران مخوف» [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 139-158]
  • توسعه فردی مؤلفه‌های توسعۀ فردی و رشد معنوی انسان در کلام الملوک باباجان قزوینی بر اساس نظریات وین دایر [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 237-269]

ج

  • جهانی‌شدن تأثیر جهانی شدن بر نقش و کارکرد آثار اندیشمند علوم انسانی ـ اجتماعی ایران، رضا سیّدحسینی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 9-27]
  • جهانی‌شدن پساملی‌گرایی و ادبیات تطبیقی چشم‌اندازهای جدید در پژوهش‌های بینا‌فرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]

ح

  • حرامزادۀ استانبول مطالعه تصویر شناسی در رمان ناپاکزاده استانبول اثر الیف شافاک [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 270-284]
  • حریری بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]
  • حزین لاهیجی دانش طبی در دیوان حزین لاهیجی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 115-138]
  • حمیدی بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]

خ

  • خفاش شب بازتاب مکتب گوتیک و گروتسک در رمان خفاش شب سیامک گلشیری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 206-236]
  • خلق افسرده بازنمایی و سبب‌شناسیِ افسردگی عمده بر مبنای DSM-5 در گزیده‌ای از غزلیات امیری فیروزکوهی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 101-114]
  • خود‌انگاره مطالعه تصویر شناسی در رمان ناپاکزاده استانبول اثر الیف شافاک [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 270-284]

د

  • دانش اجتماعی دانش طبی در دیوان حزین لاهیجی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 115-138]
  • درام نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]
  • دژ هوشربا بررسی نقض‌های گفتاری و تأثیرات آن‌ها در داستان «دژ هوشربا» از منظر گرایس [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 63-79]
  • دگر‌انگاره مطالعه تصویر شناسی در رمان ناپاکزاده استانبول اثر الیف شافاک [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 270-284]
  • دلددا نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]

ر

  • رشد معنوی مؤلفه‌های توسعۀ فردی و رشد معنوی انسان در کلام الملوک باباجان قزوینی بر اساس نظریات وین دایر [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 237-269]
  • رضا سیّدحسینی تأثیر جهانی شدن بر نقش و کارکرد آثار اندیشمند علوم انسانی ـ اجتماعی ایران، رضا سیّدحسینی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 9-27]
  • رمانتیسم زمینه‌های فکری-اجتماعی رمانتیسم در فرانسه و ایران بر مبنای روایت «بینوایان» و «تهران مخوف» [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 139-158]
  • روابط بینا‌فرهنگی پساملی‌گرایی و ادبیات تطبیقی چشم‌اندازهای جدید در پژوهش‌های بینا‌فرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
  • روانشناسی بازنمایی و سبب‌شناسیِ افسردگی عمده بر مبنای DSM-5 در گزیده‌ای از غزلیات امیری فیروزکوهی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 101-114]
  • روایت بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]
  • روایت لیلا تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
  • روش‌شناسی از ماهیت به روش؛ ویژگی‌ها و ضرورت‌های مطالعات تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 81-100]

ز

  • زویا پیرزاد واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستان‌های کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]

ژ

  • ژاک لکان تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]
  • ژنت بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]

س

  • ساختار اجتماعی زمینه‌های فکری-اجتماعی رمانتیسم در فرانسه و ایران بر مبنای روایت «بینوایان» و «تهران مخوف» [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 139-158]
  • سکتۀ قبلی تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]
  • سیامک گلشیری بازتاب مکتب گوتیک و گروتسک در رمان خفاش شب سیامک گلشیری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 206-236]

ش

  • شعر اجتماعی شاملو «نقد فلسفی شعرهای اجتماعی احمد شاملو بر اساس عقلانیت ارتباطی یورگن هابرماس» [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 285-306]
  • شعر فارسی دانش طبی در دیوان حزین لاهیجی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 115-138]

ط

  • طب دانش طبی در دیوان حزین لاهیجی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 115-138]

ع

  • عقلانیت ارتباطی هابرماس «نقد فلسفی شعرهای اجتماعی احمد شاملو بر اساس عقلانیت ارتباطی یورگن هابرماس» [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 285-306]
  • علوم انسانی ـ اجتماعی تأثیر جهانی شدن بر نقش و کارکرد آثار اندیشمند علوم انسانی ـ اجتماعی ایران، رضا سیّدحسینی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 9-27]
  • عملکرد فکری اندیشمندان تأثیر جهانی شدن بر نقش و کارکرد آثار اندیشمند علوم انسانی ـ اجتماعی ایران، رضا سیّدحسینی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 9-27]

غ

  • غم بازنمایی و سبب‌شناسیِ افسردگی عمده بر مبنای DSM-5 در گزیده‌ای از غزلیات امیری فیروزکوهی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 101-114]

ف

  • فرامرزنامه نگاهی به ویژگی‎های مناسب فرامرزنامه برای اقتباس بازی رایانه‏ ای [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 28-53]
  • فرکلاف تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
  • فسردگی بازنمایی و سبب‌شناسیِ افسردگی عمده بر مبنای DSM-5 در گزیده‌ای از غزلیات امیری فیروزکوهی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 101-114]
  • فقدان تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]

ق

  • قواعد مکالمۀ گرایس بررسی نقض‌های گفتاری و تأثیرات آن‌ها در داستان «دژ هوشربا» از منظر گرایس [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 63-79]

ک

  • کلیله و دمنه ترجمة بین‌نشانه‌ای داستان کلیله و دمنه در نسخه لاتین [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 159-170]
  • کلیله و دمنه بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]
  • کمدی تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]
  • کنش متقابل واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستان‌های کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
  • کهن‌الگو تأثیرجلوه‌های کهن‌الگوهای یونگی بر تفکر کودک با نگاهی به افسانه‌های نامادری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 175-205]

گ

  • گروتسک بازتاب مکتب گوتیک و گروتسک در رمان خفاش شب سیامک گلشیری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 206-236]
  • گفتگو بررسی نقض‌های گفتاری و تأثیرات آن‌ها در داستان «دژ هوشربا» از منظر گرایس [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 63-79]
  • گفتمان از ماهیت به روش؛ ویژگی‌ها و ضرورت‌های مطالعات تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 81-100]
  • گفت‌وگوی دراماتیک نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]
  • گلشیری نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]
  • گوتیک بازتاب مکتب گوتیک و گروتسک در رمان خفاش شب سیامک گلشیری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 206-236]

ل

  • لحن بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]

م

  • مازلو واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستان‌های کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
  • مثل ‌همۀ عصرها واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستان‌های کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
  • مثنوی معنوی بررسی نقض‌های گفتاری و تأثیرات آن‌ها در داستان «دژ هوشربا» از منظر گرایس [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 63-79]
  • محمد سهرابی تحلیل لکانی جایگاه «امر غریب» در داستان «سکتۀ قبلی» محمد سهرابی [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 148-174]
  • مطالعات تطبیقی از ماهیت به روش؛ ویژگی‌ها و ضرورت‌های مطالعات تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 81-100]
  • مطالعات میان‌رشته‌ای جلوه‌های انواع هویّت در پنجاتنتره [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 123-147]
  • مطالعات میان‌رشته‌ای «نقد فلسفی شعرهای اجتماعی احمد شاملو بر اساس عقلانیت ارتباطی یورگن هابرماس» [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 285-306]
  • مطالعه تطبیقی ترجمة بین‌نشانه‌ای داستان کلیله و دمنه در نسخه لاتین [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 159-170]
  • مقامات بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]
  • مناسبات قدرت   تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
  • مهمان بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]
  • میان‌رشته‌ای از ماهیت به روش؛ ویژگی‌ها و ضرورت‌های مطالعات تطبیقی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 81-100]
  • میزبان بررسی تطبیقی آداب ضیافت در مقامات حمیدی و حریری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 81-106]

ن

  • نسیم مرعشی تحلیل گفتمان انتقادی رمان «پاییز، فصل آخر سال است» بر اساس نظریة فرکلاف [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 23-51]
  • نظریۀ انتخاب واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستان‌های کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
  • نفثه‌المصدور بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]
  • نقد فلسفی «نقد فلسفی شعرهای اجتماعی احمد شاملو بر اساس عقلانیت ارتباطی یورگن هابرماس» [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 285-306]

و

  • وجه بررسی دو عنصر "وجه" و "لحن" روایت در دو اثر کلیله و دمنه و نفثه المصدور بر اساس نظریۀ روایت "ژنت" [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 53-62]
  • وسوسه نگاهی تطبیقی به گفت وگوی دراماتیک در رمان های برۀ گمشدۀ راعی از هوشنگ گلشیری و وسوسه از گراتزیا دلددا [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 54-80]
  • ویلیام گلاسر واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستان‌های کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
  • وین دایر مؤلفه‌های توسعۀ فردی و رشد معنوی انسان در کلام الملوک باباجان قزوینی بر اساس نظریات وین دایر [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 237-269]

ه

  • هرم نیاز واکاوی تطبیقی تئوری ویلیام گلاسر و هرم نیازهای مازلو در مجموعه داستان‌های کوتاه مثل همه عصرها اثر زویا پیرزاد(مطالعه موردی داستان خرگوش و گوجه فرنگی). [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 107-122]
  • هویّت جلوه‌های انواع هویّت در پنجاتنتره [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 123-147]
  • هویت فرهنگی پساملی‌گرایی و ادبیات تطبیقی چشم‌اندازهای جدید در پژوهش‌های بینا‌فرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]
  • هویت‌های چندگانه پساملی‌گرایی و ادبیات تطبیقی چشم‌اندازهای جدید در پژوهش‌های بینا‌فرهنگی [دوره 1، شماره 2، 1403، صفحه 1-22]

ی

  • یونگ تأثیرجلوه‌های کهن‌الگوهای یونگی بر تفکر کودک با نگاهی به افسانه‌های نامادری [دوره 1، شماره 1، 1403، صفحه 175-205]
login